sedih+sebak+duka+gembira+suka=?

01 September 2010

salam..

pada 29 ogos...atok aku telah pergi ke rahmatullah..
tp nk wat cm ner...dah mmg ajal dia..ingtkan smpat la raya thun nih ngn dia...
sebenarnya dia dah tua..so mmg x terkejut la..klu dia pergi pon...
tp pd ptg tuh...lepas berbuka..aku smpat la bacakan yassin utk atok aku..ermm..aku org 1st lak tuh..lepas aku...sume family aku pon bacekan yasin..dlm kul 8..aku col sume mak sedara ngn bapak sedara aku..suh balik kg secepat mngkin..lam kul 9 mlm..atok aku dah meninggal dunia..

x macam nenek aku..ye la..mlm raya hati thun 2008..
elok2 jer dtg umah aku..borak2..sbb keluarga aku agak dekat ngn umah nenek...
pastu pagi raya,kul 7 pagi..pak sedara aku col..kate nenek aku x sedarkan diri...aku dgn kelam kabut..smpai x smpat mndi..terus memecot laju kete sekali ngn mak aku and adik aku no 2...
laju x laju la..tp smpai la 160km/h..smpai mak aku senyap lam kete...smpai2 umah nenek aku..dia dah xder...ermmm..mmg sedih gler...dah la aku jnji ngn dia..nk belikan baju raya...tp x kesampaian..

tp xpe la..aku puas hati..sbb time dionrg sakit..aku smpat la jage diorng..walaupon aku just cucu dionrg...lgpon,aku yg plg rapat ngn dionrg...mane x nyer..selama 22 thun..aku dok kat kg..sepupu aku yg lain..dok luar negeri...

semoga roh atok ngn nenek aku dicucuri rahmat..amin....

p/s: walaupn sedih,tp aku rase best la..sbb dapat belajar mndikan jenazah,kafankn dan tanam jenazah..huhuh..masuk lam liang lahad..seram sejuk aku rase...cam ner la nnti aku mati nnti..

===================================================================

nih cite sal lain lak....lepas sume dah selesai..then sume saudara mara dah balik..tggl la aku ngn anak sepupu aku...adoii...sume nakal2..jenuh aku nk jage dionrg...tp best r main ngn budak2...aku mmg ske budak2..hehhehe....




==============================================================

then yg aku terkejut..cm ner aku leh x tau yg aku ada waris yg kiut miut..hhahaha..semalam bru berjumpa ngn dia...ptg nih dia berbuka pose umah aku...wink2...^_^


gambor x clear..sbb dia nih malu2 lak..hahhaa...

8 Budak Hitam:

waheeda said...

awk..sy dh curi sesuatu ni..xpe kan?huhu

nnhafizah said...

sapekah si baju merah tu yer???....
sy due harian di rumah kamu, tetapi kenape sy tidak perasankan si baju merah ni yek???...

darxniq said...

haha...tu la balik awak sgt...ala..sedara kita la kaknor...anak ceknah...yg buat makan utk tahlil...

Lynda.CG said...

ala sedeynya citer tok dgn nenek. lynda dah lama x atok, x pernah ada nenek (meninggal masa mak lynda kecik lg) so lagi kurang kasih sayang dr atok nenek *sob sob*

darxniq said...

haha...cian kat lynda...meh cni meh...hahhaa

AJiQ said...

waris kiut miut xmo knalkn kt ak ke???hahaha~~

amal_fc1303 said...

al-fatihah utk arwah.

AtenAzhar said...

:( aten tak penah jumpa atok seblah mama :(