Kenangan Zaman Kanak-Kanak!

18 March 2011

haaaaaaaaaaa....mesti bnyak kenangan korang zaman kanak2 kan...ble diingatkan balik..mmg rindu sgt..sbb time tuh la zaman pling best...skrg nih..sume bz ngn kerjaya masing2...so jom kita layan zaman kegemilangan kanak2 kita..

Gambar-gambar yang akan mengingatkan anda zaman kanak-kanak dulu.

MASIH INGAT LAGI TAK??? INGAT KAN KAN KAN
KARTUN
Ada juga cerita kartun ni yang masih ditayangkan di TV sekarang tetapi tak beberapa popular macam zaman dulu.
Thunder Cat
Ultraman
 
Ninja Turtle
Transformer
Power Ranger
Popeye

Doraemon
MAINAN

Game masa dulu, ingat lagi aku kongsi duit raya  nak beli game macam ni..
Video games Mario huhu korang mesti ingat..sekarang PSP daa
Makanan ringan , ada yang masih bertahan sampai sekarang. Ingat lagi suara Matt Sentol...tora datang lagi...dulu tak silap aku RM0.60 sekotak
Peralatan sekolah...

Water colour Panda dulu paling top..
Pencil box aku masa sekolah rendah dulu camgini tapi sekarang dah mahal, nak dekat RM20 satu..

Best kan kenangan masa jd kanak-kanak dulu... Ada je permainan nak dimainkan... Pulak tu ada yg ikut musim... Katakan la bulan nie, main guli, bulan depannya main gasing dan bulan seterusnya main konda-kondi, pastu rounder la, dan mcm2 lagi la...... Setiap bulan pasti ada musimnya...

Malah aku rasa bebudak dulu lagi kreatif kepala hotaknya drpd bebudak skrg... Masih aku ingat, masa popularnya siri AirWolf di tv, aku dgn kengkawan aku penuh kreatif mencipta helmet kertas...


Tak macam dak skrg nie lebih terdedah dgn game2 di komputer dan internet... Dulu mana ada semua nie...
Klu org kata bebudak dulu banyak dipengaruhi dgn citer kartun spt di atas, aku rasa bebudak skrg lagi advance malah ada yg lebih teruk drpd tu...

So, agak2nya apa hobi korg masa bebudak dulu... Aku dulu suka kumpul brg2 mainan yg ada dlm kotak DingDang atau Tora... Coklatnya aku buang janji dpt brg mainan... Korang plak camne...??? Share2 la kat sini....

0 Budak Hitam: