Penting ke dara seseorang perempuan?

09 March 2011



Selamat petang dan selamat sejahtera diucapkan kepada pembaca yang mengunjungi [Blog Picisan] ini..disini saya sebagai pengasas blog ini ingin mendapatkan pendapat anda semua tentang tajuk yang akan kita bincangkan..

PENTING KE DARA SESEORANG PEREMPUAN ?

saya pernah menghadiri satu ceramah yang menceritakan tentang perkara ini..mungkin anda mengatakan saya gatal?gedix? sbb menghadiri ceramah tersebut..tetapi itu adalah ilmu dan tidak salah untuk kita mengetahu sekadar maklumat sahaja..

penceramah ada menceritakan tentang seks selamat, cara untuk elakkan mengandung, HIV, penyakit kelamin (siapa ada sakit kelamin ?..hahahhaha...), mandul, penis, vagina, breast (payuteruna..eh..dara..eh..teruna..haha.. ), semuanya dia cakap lah.

jadi saya nak bertanyakan pendapat anda semua,penting ke dara perempuan ?

ini jawapan saya yang masih x matang(sbb sy budak2 lagi..baru 16 thun..:P) penting. penting le kan, nak tau yang dia dah ternoda atau belum. ish, susah lah nak cakap.(eh..bukan aku tengah menaip ker?)

tp bila difikirkan dengan semasak2 dan tidak sempat menjadi bubur..saya rasa macam tak penting pulak.sesorang perempuan itu boleh kehilangan dara dia apabila dia melakukan aktivit lasak dalam kehidupan seharian dia. kemalangan pun boleh menyebabkan seseorang itu hilang dara. dan, kadang kadang, seseorang itu boleh dilahirkan tanpa selaput dara. so, macam tak adil je bila perkara perkara ni berlaku pada sesetengah wanita dan dia dianggap dah tak suci. pergh, (tampar muka banyak2 kali supaya x mengarut)

dan bagi pihak lelaki yang anda akan berkahwin itu masih teruna ? wakakakakakakka, macam tak adil je perempuan masih dara, tetapi lelaki tidak teruna. (errr..errr..err...:p)

heeeeeee, jadi, apa pendapat anda ? penting ke dara tu ? sebab ?


#okbai.

33 Budak Hitam:

naqiah said...

hohohoho......

Ujang9897 said...

aku jwp nie..


aku jwp...


betul nak aku jwp..


kang lucah kang..

ok aku jwp k


jgn ckp lucah

aku jwp k



mmg la penting..baru la nk main tu sedap...!!!!!!!!

Suraya said...

TU LE....MNE ADIL....BILA PIKIR2... LELAKI TAHU MERAGUT DARA...PASTU NK KAWEN NGAN YANG BERDARA....LAU DIA TERUNA LAIN LA KAN..NK DEMAND KE LEH LA..SEBB DIA JAGA KEHORMATAN, SO NK LA DPT PRMPUAN CAM TU JGK... TP, KBNYKN YG XTERUNA JE YG MERUNGUT NK PEREMPUAN DARA..SEBAB MEREKA DAH TAHU CM NE BEZA DARA OR XDARA..TOL X??? SO XADIL LA ASYEK PEREMPUAN JE YG DIADILI...LELAKI LAK BEBAS JEP...LELAKI TERUNA OR X, SAPE YG THU....

KyêrulL said...

HAHAHAHAHAHA.. niq oh niq.. SX dan Niq tidak dapat dipisahkan lagi.. tapi betullah ape ko TYPE tue [xkan ckp plak] kesian jugakkan klau perempuan yg xde dara bukan disebabkan tupai yg menebuk.. jadi terimalah isteri anda seadanya okIE bye! HAHAHA

darxniq said...

@naqiah

hoho jer???

darxniq said...

@Ujang9897

hahhahaha...cam harem jawapan..tau la nk kahwin..mueueueueue..

darxniq said...

@Suraya

errr....tu la kan cikgu..ish2..xpe2..

wanita baik untuk lelaki baik..:)

AtenAzhar said...

lucah gila jawapan ujang . haish mana tau ni . macam ada pengalaman je . wakakakaka

AtenAzhar said...

lucah gila jawapan ujang . haish mana tau ni . macam ada pengalaman je . wakakakaka

darxniq said...

@KyêrulL

hhhahaa...eleh.ko pon same gak..wat enry 18SX..ekkekeke..

darxniq said...

@AtenAzhar

ujang mmg sengal...haahah

muhammadnuraizuddin said...

perempuan yang baik adalah untuk lelaki yg baik..


awat entry 18sx ja hari nie..haish..hahaha

IftiMonstaa said...

haha dara mmg penting sbb maruah perempuan. TETAPI ada orang pernah AMIK KISAH KE LELAKI ADA TERUNA KE TAK? TIADA KAN KAN? ORANG SELALU 'NAK ADA DARA' JE. tapi tak kisah pon LELAKI ADA TERUNA KE TAK.. hmm masyarakat sekarang..

lonely gurl said...

ptg bg yg ada teruna..tp bila laki yg dah memg takde teruna..sbuk nk ada dara tu memg tak sedor diri...sebab diri sendri pun tak perfect..gatai nk hina org takde dara lak...

diana said...

penting atau tak jaga diri masing2..
bila kita pandang yang buruk pada orang pandang juga diri sendiri yang tak kurang buruknya..:p

ain revival said...

memang tak adil pun..
lelaki selalu nak yang perfect pada diri seorang perempuan tapi tak tahu sejauh mana keperfectan mereka..lalala~~

Raihana Izzati said...

Fine.tgk komen byk sebut word 'dara' dan 'teruna'

boring.kita tkar word lain.

kfc best kan?hoho.

(im not going to comment about dis.lol.)

gadisan said...

penting la wei. tu lambang kesucian seorang gadis.

peace.

Cik Rimau said...

memang ar penting.. tp btul jugak ape yg org2 kat atas ni cakap.. laki nak yg dara je.. tp diri sndr.. teruna lg ke?? cer jawab sikit.. haha

.nuruashia. said...

penting jugak tp kdg2 ta sebab tu depends kt kepercayaan terhadap pasangan masing2..

**Bila Comel Jadi Comot** said...

penting juga,sebab itu adalah maruah dan mahkota setiap wanita
tapi berbalik pada kes yang di nytakan semua terjadi kerna mempunyai sebab tersendiri..siapa tau..

risa said...

ujang memang nak kena tampo eh...ish ish ish
mestilah penting..kalau idak takde lah kuar ubat2 jual camne nak jadi dara balik..ish ish ish..ini bukan melibatkan permainan ke hape ke mcam ujang tulis tu..ini melibatkan dignity org perempuan..kalau dara yg penting tu pon tak dijaga ape tah lagi le perangai atau zuriat2 yg bakal lahir nanti..kite mesti tak respek perempuan yg dah tak dara sebab dia bekas org..dan kalau bekas tu ada cop mohor ataupon ada pengesahan takpelah kan bukan jodoh katanya..tapi kalau takde cop?? main hantam saje?? ape cer??? nanti kuar plak statement perempuan tak pandai jaga maruah, lahir anak luar nikah dan macam2 lagi lah....uihhhh sedihhhh

darxniq said...

@muhammadnuraizuddin

hari 18sx sedunia kot...:P

darxniq said...

@IftiMonstaa

jap nk check..hahaha..eh..niq ada lagi..hahahha

darxniq said...

@lonely gurl

tu la..sapa la dok hina..x baik tau...:)

darxniq said...

@diana

kita pon bukan sempurna kan??:)

darxniq said...

@ain revival

hahahhaa...errr..niq pon ada kurangnya jgak..nk tahu??..haaa..rahsia..

darxniq said...

@Raihana Izzati

hahahaha...nnti niq letak mcd la..best sket..

darxniq said...

@Cik Rimau

hahhahaa....jap2..brape markah klu jawab betol?

darxniq said...

@risa

mamma...ujang gatal..hahahha..dia nk kahwin x lame lagi..

Emmet said...

aku rasa ko silap bro,perempuan itu hilang dara bila dia sudah buat seks
kalau hilang dara ketika berkelah ke bersukan ke,beliau masih dara

darxniq said...

Emmet

sbb tuh aku kate...bnyak bnda leh wat dia hilang dara...

so penting ker dara nih??

schasya said...

soe if i'm asking . . cne nk twu laki 2 teruna kew x lgi ??