PERHATIAN KEPADA BLOGGER!!

19 March 2011

HAMBIK KO..BESAR GEDABAK AKU LETAK PIC!!

Kepada blogger semua....meh bace nih..banyak benda aku nk bagitau...mesti korang x puas hati ngn aku pasnih...ape nk jadi..jadi la..aku x kisah...nk kutuk aku??kutuk la puas2...nk maki aku??maki la puas2...aku mmg hati kering!!....hahahhahaha..


pertama sekali...aku nk bg tips jer kepada blogger2 yang baru nk naik...aku pon baru nk naik gak..x caye tgok la follower aku..:P

tips untuk orang mudah masuk blog kita
  1. jangan letak pic banyak kat main page blog (melembabkan loading blog)..tp klu nk letak jgak..lantak korang la kan..blog korang..bukan blog aku..hahahha..
  2. minimakan jumlah post..plg maksima 4 post 1 page...klu perasan blogger2 lame hnya letak 2 post jer 1 page..
  3. nak jugak letak post bnyak2??..haaaa..pakai la system read more.
  4. klu nak pasang lagu?..bleh jer..pastikan lagu tuh boleh "pause" atau leh "adjust" sound supaya tidak menggangu ketenteraman manusia sejagat
  5. bahagian komen klu boleh sila pilih version popup..sbb senang untuk pembaca yang pakai line tenet selaju 10 kuasa tenuk boleh komen..
  6. sila buang word verification..adoii..letih kot nk taip...klu 5 blog wat cam tuh...aku rase lima2 nnti kena tekan pangkah..sbb orang fedup asyik nk letak verification word..
  7. buang widget yang x perlu lam blog...yang berkelip2  la..dah la sume tuh pakai plugin flash..kdg2 aku bukak blog sape2 yang bnyak widget..smpai crash flash player aku...laptop pon jadi hang..
  8. letak widget follower diatas sekali..supaya senang orang nk follow...nih letak plg bawah...sape nk perasan...aku pon x perasan..pastu ada la yang mngadu...awak x pollow sy la...sy sket follower la...menyampah aku dengar..
  9. chat box sila la pilih shoutmix atau yang seangkatan..sbb xyah nk buh bnyak2 kali name ngn link..korang ingt rakyat malaysia nih rajin ker nk isi benda yang same tiap2 hari??
    satu lagi...kalau korang rajin...tukar2 la link feed korang ngn blog sape2...so lam blog korang ada feed entry dari blog mmber korang...dan mmber korang ada feed entry blog korang sebagai contoh blog ben ngn mat gebu...blog yuyu ngn ir...blog sunah ngn ady...

     perhatikan blog korang ngn blog yang ramai pembaca dan ramai follower...ape yang mereka ada..tp anda tiada... 

    maaf..aku x reti nk guna bahase berkias2....walaupon semalam pesanan dari abg nara kata klu boleh gunakan bahasa berkias...hahahha..

    =aku mengejar pembaca setia..bukan mengejar follower!...tp follower pon penting gak kan?hahahhaa=

    0 Budak Hitam: