Temuduga Polis

12 March 2011



Ajoi dan Sumardi pergi interview jawatan Polis.Dalam ujian tersebut, seorang pegawai polis menguji kepantasan mereka.

Polis: “Ini ialah gambar suspek, cuba kamu ceritakan apa yang kamu ingat tentangnya.(Sambil
penemeduga menunjukkan sekeping gampar suspek dalam masa 5 saat kemudian ditutup cepat-cepat)

Ajoi:”Kacang jer tu tuan, kami akan dapat tangkap dia dengan cepat, kerana dia hanya ada satu mata sahaja!”


Polis:”Weyyy…satu mata sebab gambar dari tepi lah!”

Kemudian Polis menunjukkan gambar tersebut kepada Sumardi pula.

Sumardi: “Aha, senang jer tuan, dia hanya ada satu telinga!”

Polis:”Lagi sorang nih…satu telinga sebab gambar dari tepi lah!”"takde jawapan lain ker? Pening pala aku!”

Tanpa putus asa, pegawai polis penemuduga tu memberi lagi satu peluang kepada Ajoi dan Sumardi.

Polis menunjukkan gambar tersebut sekali lagi kepada Ajoi dan bertanya dengan nada keras. “Ini gambar suspek, bagaimana kamu mengenalinya?” Dia menyambung lagi “Berfikir sebelum memberikan jawapan!”

Ajoi merenung gambar itu sejenak, dan berkata “Suspek menggunakan contact lens..!”

Pegawai Polis tersebut teruja dan kagum,kerana dia sendiri tidak tahu bahawa suspek memakai contact lens atau tidak.

“Wah, sebuah jawapan yang hebat. Tunggu sebentar, saya lihat dulu datanya, apakah dia pakai contact lens atau tidak”.

Beberapa minit kemudian pegawai polis datang dengan tersenyum.

Polis: “Wow, saya seperti tidak percaya, BETUL! suspek memang menggunakan contact lens!, hebat!, bagaimana kamu boleh meneka dengan sedetail ini?”

Ajoi : “Mudah sangat tuan”. “DIA TIDAK BOLEH PAKAI CERMIN MATA KERANA HANYA ADA SATU MATA DAN SATU TELINGA!”

Polis: “….”

9 Budak Hitam:

risa said...

hahahahha..sengal eh..suruh dia masuk maharaja lawak:)

yna fazlyna said...

haha.. tol2 sengal ar.

Nur Fannun said...

ahhahahah..kelakar le..

atiEy_[azHa] said...

haha . sengal !

miSz maR0o said...

ahaa`sengal nyew ctew~~huhuu

Nasuha Salleh said...

=O
ok nak gelak jugak

hahaha... =p

d_tieah said...

Hahahaha.. Betul jugak.. Kalo telinga satu je camne nak sangkut cermin mata.. Hahahaha..

Entry Terbaru : Gempa Bumi Dan Tsunami Di Jepun

aLieF si Muncung ManiS said...

polis pun berkata,maaf lah..awk berdua tak boleh jadi polis..sila jadi badut kat sarkas..haha

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

apakah???
ini lawak begitu membunuh...
sampai tergelak...
alahai...
(n_n)