Ada apa dengan dara?

04 April 2011


aku pernah menulis tajuk ini
dalam blog aku di fs(tapi aku dah delete sebab ramai orang maki aku)
so aku gunakan tajuk yang sama tapi lain isunya..

tapi aku rasa puas hati sangat bila hasil tulisan aku yang pertma dapat reaksi
ada marah,, ada cakap aku bengong, ada cakap bagus, ada cakap bodoh tak sayang mulut

tapi aku seronok ngan reaksi yang de berikan seolah2 ianya mmg ramai antara kita tahu

soalan biasa aku tertanya

betul ker ramai awek sekarang dah pandai layan blue?
betulker sekarang setakat kiss masa berkapel tu adat?
betul ker lelaki senang sangat nak ngayat perempuan sekarang sebab perempuan sekarang semakin gersang?
betulker awwk bertudung lagik gatal?
betulker dara dah tak penting?
betulker setakat raba2 takleh nak marah?

selebihnya klik SINI ! 

 coretan niq : bace dan paham ape yang nak disampaikan..sbb itulah yang terjadi sekarang..

12 Budak Hitam:

nikaviolet said...

ape perasaan seorg lelaki tu bile wanita yg cukup die sygi dan sanjungi rupa2 nye dh tiada kesucian?? padahal lelaki itu tidak pernah menyentuh pown mana2 perempuan? boleh ke lagi lelaki tu terime wanita itu????

Ifti Larina said...

erk. nauzubillah.. harap djauhkan lah dari jadi macam tu.

Fakhrul1409 said...

@nikaviolet: bg aku, aku terima dia seadanya..dia pn manusia jgk..hamba Allah jgk..dengan syarat, dia kne tobat dan tak buat lagi..Sejahat2 manusia yang wat perkara terkutuk tu, lagi baik drpd org fitnah sne sini..akhirnya skali, org yg wt perkara terkutuk insaf dan dapat kebaikannya semula..Allah lagi sygkn dia... :D

My MiRa said...

eeerrrr terkedu mira niq....

FaKArePa!n said...

aku sokong dengan fakhrul.. mungkin perempuan tu hilang kesucian bukan atas kerelaan dia sendiri ataupun ada kemalangan yang telah meragut kesucian dia.. kita kena siasat perkara ni hingga ke akar umbi sebelum judge perempuan tu..

KyêrulL said...

Eeeerrrr!! wow i likE.. tapi bagi aku semua terletak kepada individu tu sendiri.. iman lemah jatuh lah maruah dia.. jadi!! ingat DIA/Allah swt insyallah xde ape yg berlaku kan.. hehehe..

mahirahnazlim said...

semuanya berbalik kpd diri sendiri laa . ade otak pandai pikir ;)

*first time nih smpi blog niq :) haha

syairahmohdanuar said...

kalau saya, saya ckp tak betul laa tu.sebab sy x mcm tu.hakk :)

gadis kepastian said...

yup betoi 2 xboleh nak salahkan 1 pihak jew..cuba utuk fahami..andainya si dia telah jauh terpesong xkah menjadi 1 tanggungjawab sesama islam untuk kembalikan dia ke jalan y benar...jangan dicumur benda yang jadi sebaliknya jadikan iktibar

iniialahaku said...

segelintarnya betul...xlehlakan kita nk kata semua org camtu...tpi i like this..hahaha...

fyy mokhtar said...

my duda < ok. terpulang pade setiap individu iti sendiri nak menilai macam mane. mungkin setiap benda yang tejadi ada sebab yangg tersendiri.
'ade muka, lu cuci, ade otak lu fikir sendiri '

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

itu tak berapa nak pasti...
mungkin ye bagi sesetengah orang...
mungkin tidak bagi sesetengah orang....