Tahukah korang Mengapa Cincin Pernikahan Harus Ditaruh di Jari Manis??

21 April 2011

Ikuti langkah berikut ini, Allah benar2 membuat keajaiban (ini berasal dari kutipan Cina)

1. Pertama, tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah ditekuk ke dalam

2. Kemudian, 4 jari yang lain pertemukan ujungnya.

3. Cubalah membuka ibu jari anda, ibu jari mewakili orang tua, ibu jari bisa dibuka kerana semua manusia mengalami sakit dan mati. Dengan demikian orang tua kita akan meninggalkan kita suatu hari nanti.

4. Tutup kembali ibu jari anda, kemudian buka jari telunjuk anda, jari telunjuk mewakili kakak dan adik anda, mereke memiliki keluarga sendiri, sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.

5. sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, buka jari kelingking, yang mewakili anak2. cepat atau lambat anak2 juga akan meninggalkan kita.

6. selanjutnya, tutup jari kelingking anda, bukalah jari manis anda tempat dimana anda menaruh cincin perkawinan anda, anda akan hairan kerana jari tersebut tidak akan dapat dibuka. Kerana jari manis mewakili suami dan istri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain. Cinta suami isteri kekal abadi.

p/s : cantik x??..cantik x??..hahahahhaha....


24 Budak Hitam:

Anonymous said...

sweet ~~

Izamir Ridzwan said...

cincin tunang i u letak mna..?? wakaka

~nsar~ said...

waaa.. bagus kan.... terima kasih atas perkongsian..

Muhammad Helmi said...

info yg sgt2 mnarik!!!(^_^)

Fakhrul1409 said...

tu tgn berbulu tu..tgn manusia ker? hahaaha...sweet entri bro! :)

aliarosli said...

ok, fine!

Anonymous said...

saya knal tgn berbulu itu..makkk!!!lariikkkkk!!hahhahahah

gaung said...

ishhh boleh buat topik ejas awek 6t nie hehe

Raziq Syahmi said...

klau training hari2 bukak jari manis. boleh bukak x. haha

Halimatun Sa'adiah said...

bile la sy nk dpt cincin ek....urmmm...

Miss Ran said...

tergelak tgk komen si fakhrul

br nk komen psl tangn tu jugak hahaha

~...AmALinA....~ said...

kan i tak kasi u letak gamba tgn kita ni.. nape letak jugak...hurmmm kan dah kantoi tgn i lg cumil dr tgn u..hahaahaha

NuReLLe said...

haha..

darxniq said...

Izamir Ridzwan
IR gila..ahahhahahahha

darxniq said...

~nsar~
same2....kebanyakkan orang x tau..

darxniq said...

Muhammad Helmi
^_^

darxniq said...

Fakhrul1409
hahahhaha...jgn main2 bro..pemikat tuh..hahahhaha

darxniq said...

aliarosli
nape awak?

darxniq said...

gaung
hahahha....macam tuh pon bole?

darxniq said...

Raziq Syahmi
xleh nak kate..kena try la...

darxniq said...

Miss Ran
ohhhhhh..mengutuk yer!!!

darxniq said...

~...AmALinA....~
ye la..tau la tgn yu lagi cantik dari i..hahaha

darxniq said...

NuReLLe
ape gelak2??...ggit kang!!..

cokelat chip said...

betul la... wah ajaib nye... sblm ni tak tahu pon knp.. tp ikut jek... terima kasih utk perkongsian ilmu ini