Gadis Bertudung Persenda Zikir

26 August 2010






Ya Allah betapa tergurisnya hati saya bila melihat video diatas. Wanita Bertudung tetapi mempersendakan zikir. Layakkan mereka memegang status muslimah jika begini lagaknya? Sekali imbas tiada bezanya mereka dengan golongan kafir yang mempersendakan solat dan azan.Apa perasaan anda bila melihat klip video di atas?Apapun saya mendoakan agar mereka segera menyesali dan bertaubat nasuha.

Respon kepada sahabat :

Sebenarnya tiada niat lain melainkan untuk dijadikan iktibar kepada semua.

Kita marah bila ada orang bukan Islam hina azan dan solat, tapi kita mahu berdiam diri dan mahu disenyapkan bila orang Islam sendiri, yang jelas bukan mumayyiz, dewasa menghina Islam.

Sekiranya kita memandang dari sudut yang negatif, maka sampai bila-bila kita akan mensenyapkan tingkah laku dan tindak tanduk mereka yang persendakan agama daripada kalangan orang Islam sendiri. Sekiranya kita tidak menegur, bermakna kita redha dengan keadaan ini.

Tayangan ini utk dijadikan teladan kepada kita semua. Ambillah dari sudut yang positif. Adakah kita mampu membendung budaya hedonistik yang makin terserap dengan pengaruh internet dan TV dalam jwa remaja ??

Anggaplah ini sebagai satu didikan,pendidikan, dan pengajaran .

Saya dengar, akan ada satu laporan polis kepada pelajar-pelajar ini yang sewenangnya menghina agama Islam. Kita tunggu dan lihat.

credit to : http://jilfityan.blogspot.com

0 Budak Hitam: