Bulan Paling Dekat Dengan Bumi Semalam..Apakah Petandanya?

20 March 2011

semalam gempar para saintis memberitahu bahawa semalam bulan adalah paling dekat dengan bumi walaupon jaraknya adalah 384,403 km dari permukaan bumi sampai masuk CNN lagi...

perkara ini berlaku dalam masa 20 tahun sekali...so aku bru 23,kira ini yang 1st time la aku nampak...semalam aku dok kat luar rumah smbil tengok bulan smpai aku tertido kat luar..selamat xder pencuri curi lappy aku..

dan semalam adalah 14 rabiul akhir...sememangnya pertengahan bulan dalam islam aka berlaku bulan penuh..ya...mungkin Allah ingin menunjukkan kebesaran-Nya...tetapi ingin diingatkan bahawa...setiap kebesaran yang Allah tunjuk pasti ada terselit seribu pertanyaan dan seribu peringatan....adakah kiamat sudah dekat..ataupon bencana alam akan melanda??..

apa2 pon...jom kita layan pic bulan semalam..


1 Budak Hitam:

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

bulan bulat...
OE dapat jugak tengok... tapi tak sedar yang waktu tu bulan tu dekat dengan bumi...
hehe...
patutlah dia besar je nampaknya...
jelas...
(n_n)