Entry Pilihan Hari Ini

26 April 2011

wahh...tadi berjalan2 dalam blog..so tertgok la blog ini...ermmm...semalam baru borak ngn mmber dia...and baru tau yang gadis nih berasal dari terengganu..so..jom kita tgok ape entry yang menarik hati aku..

"time saya sekolah..pagi2 saya dengan adik saya yang kedua..akan bawak seplastik kerepek ubi yang dibungkus nenek dan jual kat kaki lima kelas saya ..setiap hari dalam RM 5 ringgit dapat..and saya just amik 50sen untuk buat belanja sekolah.."(pagi2 dah menjual..nak dapatkan duit belanja..50 sen jer ambik..kalau sekarang??...mak bapak x bagi rm10..x mau pergi sekolah)

satu perkara yang saya ingat nenek ajar,,jangan pernah memandang rendah pada apa yang kita ada..jangan pandang rendah terhadap kebodohan kita..jangan pandang rendah pada ibu bapa kite yang tak berpelajaran..jangan pandang rendah pada sekolah kita even bukan sekolah elit..in short..jangan pernah memandang rendah pada APA YANG KITA ADA..

ahh...mls dah aku nk bercerita..korang p la bace kat cini sendiri....SINI

coretan aku : gler aku respek minah nih...waterfall btol...kecik dah pandai berdikari..pagi dah pegi berniaga kat kaki lima sekolah semata2 nak dptkan duit belanja....x nak ssahkan mak bapak...walaupon dia anak orang kampung..tp x pernah putus asa...sume keje rumah..dia yang buat..sbb mak ayah dia kat sawah..semoga mencapai kejayaan ye sis...beruntung mak ayah kamu dpt anak macam kamu..

2 Budak Hitam:

cikNiarun said...

huaaa..ni citer bebetul ke..bagusnye pesanan nenek dia.huuu~

saya selalu pandang rendah pada diri say.huu

aliarosli said...

macam menarik! semoga kita dapat pengajaran

nak sambung bace jap