Jika Anda Seorang Juru Tol

14 April 2011





Apakah korang bercita2 menjadi juru tol??..korang rasa perkerjaan sebgai juru tol mudah??...ambil duit..hulur resit....Oh Tidak!...tidak semudah yang disangka...berkerja sebagai juru tol ini penuh dengan pantang larang..kat sini disenaraiakn apa yang tidak patot anda lakukan....cekikdaud!!..hahahaha..


  • Walaupon perngguna lebuh raya memberi korang duit..ini tidak bermakna duit itu korang yang punya...Jangan sesekali gunakan duit itu untuk membelanja rakan sekerja korang makan tengah hari..
  •  Korang dilarang sama sekalu menyidai pakaian yang baru dibasuh di palang pondok tol korang..
  •  Pondok tol tempat korang bertugas adalah hak milik syarikat..korang tidak dibenarkan menghias pondok tol tersebut sesuka hati korang..
  • Korang juga dilarang berbual2 mesra smbil bertukar pendapat dengan pembayar tol walaupon korang mengenali si pembayar tol tersebut..
  •  Setiap plaza tol mempunyai beberapa lorong..jgn pula korang mnyediakan lorong korang sendri ayng dikenal sebagai lorong tikus..hahahha..
  •  Korang juga tidak boleh melakukan perniagaan sampingan di pondok tol..Contohnya jual durian ker...
coretan niq : hari nih xder keje...warghhh...boring..nk p dating ngn dia lah..hahahhaha

10 Budak Hitam:

BroZooL said...

hahaha..tak tahan..tak pernah pikir lak kat tol ada jurutol sidai baju..hehe

sarah mohamad said...

haha. yg tak tahan siap buat kerja sampingan jual durian. hihihi

ku izzati said...

perkeraan??hahaha..

Pakcoh said...

Singgah klik sumer chukchuk

Fakhrul1409 said...

dermm! sempat p date ngn lecutre prctical..hahahaa.ajak aku wei!

Hazrina Erin said...

hahah~tak mudah kerja sbgai jurutol^^

Izamir Ridzwan said...

keh2 nk gelak aku baca pasal jual durian..

NuReLLe said...

haha...kalau yg jaga tol tu cute giler...sanggup pusing balik..:PPP

CikBulat said...

Hahahaa... bekas scandal aku pernah kerja tol.. lalalalala~

xazryx said...

aku rase jual durian bleh kot .HAHA !