Petua Moden

17 April 2011


Amaran: Sebarang risiko atas penggunaan pakai petua berikut adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Harap Maklum. Terdapat 5 petua yang patut kita amalkan sekiranya kita mempunyai penyakit seperti berikut.

1. Perut Masuk Angin

Ambil jarum dan cucuk² kan pada bahagian perut yang sakit agar angin yang masuk dapat dikeluarkan semula

2. Kencing Manis

Sekiranya kita menghadapi penyakit manis, makan semut banyak² supaya semut itu akan mengerjakan gula yang berlebihan dalam badan itu.

3. Kurang Darah

Tangkap nyamuk yang kembung darah banyak² pastu telan. Pasti kuantiti darah akan kembali normal.

4. Kurang Darah Merah (leukemia)

Bancuh sesenduk cat merah dengan air dan minum. Amalkan selama yang terlarat, mudah-mudahan darah akan kembali stabil.

5. Hilangkan jerawat

Ambil pen hitam dan titik-titikkan tempat yang ada jerawat. Kan dah jadi macam taik lalat.

12 Budak Hitam:

aliarosli said...

telan nyamuk?

hhahhahaha,adoi

memang petua moden lah

jimat duit

husna mukhtar said...

tak senonoh betul

[k]o{q}i[n] said...

erk...???
leukemia lebih drh putih la niq...

darxniq said...

[k]o{q}i[n]
mmg la..kat citu tulis kurang darah merah..so mmg darah putih lebih..ahahhaha....

:p

darxniq said...

aliarosli
nnti jadi tempat pembiakan nyamok la perot..ahahhaha..

darxniq said...

husna mukhtar
errrrr..dah tu ape yang sononohnya?

~...AmALinA....~ said...

hoh??apekah?? ni petua tuk cari penyakit la dak muncettt hahahahahh

misz sheyla said...

hahh..melampau.. t jadi taik lalat penuh satu muka plak..cane tu???? kena kuarkan pulak petua buang taik lalat

Nurul Syazana Noorhijas said...

tahi lalat ? kalo bnyk jerawt ? ltk maker , jadik bnyk thi lalat ? eeee~ bughuk nye ghupe . =,='

Wani said...

haha . kene cuba ni !

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

ish ish ish...
macam boleh berkesan je petua nie...
hehe...
(n_n)

cucu tun teja said...

adoiyai....agak sadis petus ni....ahahaha....