Tanda-Tanda Lalu Lintas Cinta

13 April 2011



ponnn..ponnn..ponnnnn..hahahhahahha....tepi2 kete kebal nak lalu....:p

okeh..mls nk intro panjang2...meh aku bagi Tanda2 Lalu Lintas Cinta..ingt jalan raya jer ada lalu lintas...cinta pon ada gak..hahahha..

DILARANG U-TURN
Kalau koranf dah putus cinta jangan la sesekali korang berpatah balik.. Buat sakit hati je,maksudnya ialah korang kena cari pengganti yang lain..

JALAN DUA HALA
Kalau jalan raya ada dua arah,camtu jugak la bila bercinta.korang pun kena la berkomunikasi dua hala...Kalau sorang cerita,kapel kena la menjadi pendengar yang setia. Jangan dua2 nak ikot kepala atau kata hati sendiri jer..

SEDANG DALAM PEMBIKINAN
Biasa la kalau dalam bercinta ada gadoh2 atau perselisihan paham..jadi untuk baik pulih..korang kena la buat perlahan-lahan..jgn paksa kapel korang atau mengungkit (aku pernah mengungkit mase kapel dulu..sampai dia ngis..).Jadikan itu semua cabaran dalam membina cinta sejati...

PEJALAN KAKI
Sekiranya korang minat sangat kat sesorang tuh..jgn la berharap sgt...pasal yang terlalu berharap ni selalu x dpt..bukan pasal apa..mungkin kerana orang itu belum ada perasaan nak bercinta..

JALAN BENGKANG-BENGKOK
Alam percintaan penuh dengan liku2 yang mencabar..korang mesti selalu menepati masa,berbincang selesaikan masalah,memahami dan membantu...korang kena bersabar dan melaluinya bersama tanpa prejudis..

JALAN SEMPIT
Sepanjang perjalanan percintaan pasti korang akan melalui jalan sempit..korang kena la bertolak ansur bukannya main tolak2..nnti dua2 terjelopok jatoh...kalau tidak ia akan mengundang bencana...Bersikap mengalah dan tidak terlalu ego serta tidak mementingkan diri bakal memanjangkan usia percintaan korang..

AWAS! JALAN BERBUKIT
Hati2!...hubungan korang sedang berhadapan dengan kepayahan mendaki erti kehidupan...jangan terlalu cepat membuat keputusan yang merugikan korang..fikirkan sebaik-baiknya.cuba harungi dahulu barulah korang fikir jalan lain.

JARAKKAN KENDERAAN
Walaupon korang sudah "declare" sebagai kekasih tapi korang patut beri peluang pada si dia untuk hal2 peribadi...jgnlah terlalu mengongkong setiap masa untuk bersama..namun jgn pula terlalu jauh jarak sehinggakan memberi ruang padanya berkenalan dengan orang lain..itu lebih bahaya..

coretan niq : entry terjadi selepas p bank in duit untuk domain skandel aku mase kat traffic light lepas tgok papan tanda...

11 Budak Hitam:

SM Banjamin said...

hihi.. kreatif ko ni kan... tak terpikir aku... entry yang bagus... sharing is caring... hmm.. tambahan.. "dilarang memotong"... hmmm.. kalau tau tu awek or bf orang, jangan cantas atau potong q..

tq...

~...AmALinA....~ said...

wahhhhhh,,, kalo tanda kenderaan berat ikot kiri = dak muncet nak lalu..muahahah larikkkk

Alan Rizque said...

Peringatan yang baik dan mudah ingat dengan perumpamaan ni..

husna mukhtar said...

miahaha comel je entry ni

Anisa Hang Tuah said...

u-turn
;P

puteri ain said...

nice..menarik..

Siti Fatimah Fuzz said...

wahh..best ni...senang ingt la kalau mmcm ni...2 in 1....;)

rozieana said...

nasihat yg lain dr lain.. suke... mtak izin share d fb yaa.. :)

CikBulat said...

hahaha. skandel ek?? baekk! saya suka! mahu tukar nama kamu di blog list! LOL

Wafiy Suzly said...

tp kalau masih sayang camnee?takleh uturn?

Halimatun Sa'adiah said...

paham2...
tp nk uturn jgak bleh???
nk kejar balik yg ttggl....