Awek Pakai Legging Buat Aku STIM

14 April 2011


perghhh...dia punye lentok...wat aku geram..hahahha....erkkk..tajuk gler punyer...lantak r..sape suh tunjuk bontot kat khalayak ramai...klu bontot tuh mantap xpe jgak..nih dah jatoh..baik xyah tunjuk..hahahhahhaa...

so selepas bace entry dari scandal fakhrul...aku pon mencari la sket2 info pasal nih....jom bace kat bawah..



Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya mereka memelihara pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh badan mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh badan mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan nafsu kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.(surah an nur ayat 31)

kamu semua bukanlah seperti mana-mana perempuan yang lain kalau kamu tetap bertaqwa. Oleh itu janganlah kamu berkata-kata dengan lemah lembut dan manja (semasa bercakap dengan lelaki yang bukan suami kamu) kerana yang demikian boleh menimbulkan keinginan orang yang ada penyakit dalam hatinya (menaruh tujuan buruk kepada kamu), dan sebaliknya berkatalah dengan kata-kata yang baik (yang sesuai dan sopan).(surah al ahzab ayat 32)

sabda rasulullah saw yang bermaksud

"Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum lelaki supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zina." Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.

"Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya. "Riwayat At-Thabrani, "Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah". Riwayat Bukhari dan Muslim.


"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu adalah lebih baik daripada menyentuh perempuan yang bukan sejenis yang tidak halal baginya". Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.

Sabda SAW, "Sesungguhnya akan ada umat ku yang meminum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi." Riwayat Ibn Majah.

"Tiada seorang perempuan pun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah." Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.

12 Budak Hitam:

Orang Kampung said...

tengok gambar ja..
buh byk lgi.. haha

Mas Ahmad Safwan said...

.kasi panjang lagi darxniq , baru syok baca

Ummi Lam said...

tp klu pakai kat rumah bg suami tgk..
takpe kan???
n klu nk kuar pakai legging...rasanya baju kena panjang la..





from..
lifebeingummi.blogspot.com

adwafarahin said...

adoii rimas tgk
memalukan jer haishh!

fizalinolie said...

Baik tak yah pakai tudung. Lagi syok lelaki tengok. Hampehh betul lagi. Memalukan kaum hawa lain yang bertudung jer. Ni lah perempuan mangsa2 fesyen sekarang. Terlalu taksub.

ieckazul said...

baru follow ari ni... tak suker 'muntot'.. suker ekor lembur jer.. wat sup.. aahhhaaakkss

Halimatun Sa'adiah said...

fuhhh...mintak dijauhi....
thanks ingatkn...

aimi shahida said...

nomal laa sekarang ,
cuci mata jer ;p
kang tego , cepat melataH.. --''

nuruashia said...

naseb bek laa sy tidaka de legging..,muahahah

shark said...

oik oik oik
bnyak bersabor..
kito bakor jer..

Hazrina Erin said...

sy pun tak suka nk pakai legging, nak tengok org pakai lagi la geli~ semoga Allah melindungi saya..amin^^

SM Banjamin said...

geng... ape kate buat satu fan page "kami tak suke awek pakai sluar leging.."