Boneka kah mereka?

07 April 2011









HARAPAN TANPA SUARA

Di dalam kandungan ibuku tersayang
Amannya kurasakan
Degupan jantungmu, jantungku
Irama penuh syahdu

Kuingin rasai kehangatan pelukan
Belaian kasih sayang
Kujaga kau di hari tuamu
Andai panjang usiaku

Korus:

Namun hanya harapan tanpa suara
Di dunia cuma seketika
Jasad kaku dibaluti kertas usang
Terbiar bagai sampah terbuang

Di manakah ibu di manakah ayah
Bonekakah atau manusia
Anak tidak berdosa menjadi mangsa
Oleh hawa nafsu yang serakah


hermm...tadi mase bekpes..aku terpandang lagu nih dimainkan di tv...mula2 aku tgok,xder la rasa pape...then lepas lame aku perhati...tiba2 aku rase sebak...air mata aku mengalir..kenapa manusia terlalu kejam??...ape salah anak itu smpai dibuang macam tuh??...boneka kah mereka??

mereka x wat dosa ape2 pon..yang berdosa adalah mak ayah mereka..sbb terlalu mngkut nafsu...skrg x pe la...sbb remaja, xpk pasal benda nih..wat jer sesuka hati...andai kata dah kahwin,tidak dkurniakan anak..masa nih la korang teringat anak2 yang korang bunuh...korang buang merata2..bru nak mnyesal??...sudah terlambat wahai sahabat2 ku...

coretan niq : ya allah..kau lindungilah anak2 bangsa kami dari melakukan segala perkara yang mungkar..lindungilah umat2 nabi muhammad ya allah..tunjukkan mereka jalan yang benar..ampunilah dosa2 mereka ya allah..aku risau mereka tidak mampu menanggung dosa2 mereka di akhirat kelak...

jom bace sini...Orang lain sibuk cari anak,korang lak sibuk buang anak!! [18sx]

9 Budak Hitam:

EJA said...

salam ziarah betul kata awak tu kadang kala manusia hilang pertimbangan dek krn nafsu.. eja dah follow jom follow balik dan komen disini http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/di-paksa-kawin-kalau-awak-ditempat-e.html

EJA said...

salam ziarah betul kata awak tu kadang kala manusia hilang pertimbangan dek krn nafsu.. eja dah follow jom follow balik dan komen disini http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/di-paksa-kawin-kalau-awak-ditempat-e.html

EJA said...

salam ziarah betul kata awak tu kadang kala manusia hilang pertimbangan dek krn nafsu.. eja dah follow jom follow balik dan komen disini http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/di-paksa-kawin-kalau-awak-ditempat-e.html

EJA said...

salam ziarah betul kata awak tu kadang kala manusia hilang pertimbangan dek krn nafsu.. eja dah follow jom follow balik dan komen disini http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/di-paksa-kawin-kalau-awak-ditempat-e.html

Miss Ran said...

sedih kan..tapi nada lagu cam hepi..lirik die..menyentuh rasa

cik azeya said...

apabila nafsu menguasai segala..

sarah mohamad said...

sedihnya tengok bayi yg tak berdosa tersebut.

man yusoef said...

btol tu...bayi kecik tu tak tau ape2 pon...tp diorg gak yg jadi mangsa kezaliman mak bapak diorg...

saya_arief said...

semoga kita dilindungi dari segala bala bencana.
amin.