Kisah Aku Dengan Fatin Liyana

19 April 2011




“Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit,” kata Fatin Liyana lembut sambil membetulkan pakaian Aslan. Aslan tersenyum memandang isterinya.”Cantik isteri abang hari ni,” Aslan mencubit pipi Fatin Liyana lembut.

“Ayah, ayah, cepat la yah,” Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung. “Yelah, yelah, ayah dah siap ni.” Fatin Liyana hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja.

“Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?” “Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang.” Aslan berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Fatin Liyana. “Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung,” Aslan berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Aslan menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Aslan semakin seronok. Aslan dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut. Aslan cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Aslan masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

“Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?” tiba-tiba Fatin Liyana terjaga dari tidurnya.”Tak ada apa la sayang, rileks…cepat sikit kita sampai kampung nanti.” “Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa….jangan laju sangat bang, Fatin Liyana takut.” Fatin Liyana cuba memujuk Aslan supaya memperlahankan kenderaannya. “Rileks Fatin Liyana?tak ada apa-apa,” Aslan terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

“Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?” kata Aslan setelah berjaya memotong bas ekspres tadi. “Sudah la tu bang.” “Ha… tu ada satu lagi bas ekspres. Fatin Liyana tengok abang motong dia aaa….” Aslan terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.
Aslan terus membelok ke kanan untuk memotong dan …di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan………………..ABANG!!



Aslan….bangun lan,” sayup-sayup terdengar suara emaknya. Aslan membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. “Mana Fatin Liyana mak? Macammana dengan Fatin Liyana mak? Farah, Adi….mana anak-anak saya mak?” Bertubi-tubi Aslan menyoal emaknya. Aslan tak dapat menahan kesedihannya lagi. Aslan menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Aslan tepat-tepat. “Macamana dengan isteri Aslan mak, Fatin Liyana?” Aslan masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Aslan yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Aslan terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?

“Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!” emaknya terus merungut sambil berlalu keluar….

…Dan Aslan tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Malu beb!!

Sekian, Terima Kasih…

31 Budak Hitam:

NisaAdnan said...

haha giler gentang punya mimpi. bahaha siap ada anak lagi

kucarkacir said...

haha..
ape daa..
siot r..
haha..
adoiii..

aliarosli said...

lahhhhh, baru gear 3?
nape tak full gear? 5?

lagi best laju
hahhaahahhahah

aslann said...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!! wooiitt marah awek aku ni kanngg..hahahahahaahahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahahahhahahahahhahahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahhahahahaha!!!

aku tak botak lah weyyy!!!

hahahahahaahahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahahahhahahahahhahahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahhahahahaha..!!

ko jage entry balas dendam aku...Grrr!

skit perot aku gelak...

alexa yussida said...

nak FL aje..huhu

Izamir Ridzwan said...

agak2 mimpi ni basah tak??

diyanah dzai said...

mimpi siap dah kawen lagi tu. dah ada anak anak pulak tu. haha

eton said...

hahaha lawak la.. hilang stress aku baca cerita ko ni.. hehehe

miss ryrinn said...

gyahahahaha . siap ade nama anak tu ., tak tahaaaan . HAHA


LATEST POST : http://sekencangangin.blogspot.com/2011/04/kencang-contest-wang-tunai-untuk.html

Miss Ran said...

sengal
da agak mmpi..

but ske jugak

mahirahnazlim said...

amboi tinggi melangit ha mimpi HAHA

Arya Putra said...

cis..bikin panas je tajuk entry..
ade jugak blog yang kene SQLi ni..

arghh!

bwek~

lalala~


nasib baik kelako! hahaha!

CikBulat said...

ahahahah ! :) tanak comment.

fazhana said...

amboi mimpi FL...

darxniq said...

CikBulat
jeles la tuh..ahahaha

HeziqaMushadadLee said...

abang niq!terbaek...thumbs up laa...hihihi

Annis Suzana said...

hahahaha.. :D

Faez Rusni said...

ak ske cte nie..terbaik la bro..kah3..

alyana hamdan said...

hahahahha...berdekak jek yana bca..
sabor jek lah...
abg lan mimpi xmacam lagi jauh ann..
sampai ada anak tu...
=)

:.syUe.: said...

walllaweyh~~
mimpi bley goreng baek ni kalo wat karangan open esei,,haha :)

ape2 pun mai lew singgah http://shineysyue.blogspot.com :)

noorae said...

adeh, 2 anak lagi..sakan bermimpi. uhuk =P

m!SsRahEnA said...

haha..klakar je..ingt btl2 xcident la td..

Fatin Liyana said...

yew mengadanya pgl diri sendiri Fatin Liyana. tampar nak Fatin Liyana dalam mimpi? haha!

darxniq said...

Fatin Liyana
errr..errr..er.....awak..awak..komen blog saya??....


pitam 300 saat!*..c(:

KyêrulL said...

HAHAHAHAHAHAHAHA lawaklah NiQ

tomatokering :) said...

hahahaha ! hamek kau FL dtg komen . pitam tros.. hehe

Nadiah Yacob said...

euuuw geli senah wahahaha !

jaa64 said...

xhabis2 fatin liyana...kahkah

Taufan Bin Ribut said...

yeah up lah trafik pas ni..hahahah

Chempaka Sari said...

haha kandah malu fatin liyana dah datang...betul betul

Love hurt aeNnn said...

hahaha. lawak betul..