Sejarah Mengajar Aku Erti Kedewasaan!

18 April 2011


wahhhh..cantik gler pic atas nih..hahahhahahha...tp x sempat nk ambik full..sbb dah kena bawak ngn air pantai..huk..huk..:p

bila terbaca entry mamat poyo nih...aku pon teringat kisah lalu..ermm...nak cite xnk eh..nk cite xnk eh..hahaaha...

cerita aku ngn ex aku dulu..ermmm..hubungan hampir 3 tahun mmg syg kalau terputus macam tuh..tp ape leh wat...jodoh kami panjang...dan mungkin dia bukan tulang rusuk kiri aku...atau mungkin Allah bg dugaan bg kami untuk berjauhan seketika....kita x tahu kan ape yang telah ditetapkan oleh Dia..

dengan lafas bismillah..
sy lepaskn awak pergi dgn rela hati..
mungkin skrg nih awak bukan tercipta utk saya..
mungkin 1 hari nnti awak tercipta utk saya..
sume nih dugaan dari-NYA...
saya kena sabar menerima nih..
walaupon pahit..kena telan gak..
ada hikmah di sebalik perpisahan ini..
mybe nih mase saya utk sy perbaiki kelemahan saya..
utk sy jadi yg terbaik di masa hadapan..
sy hanya mmpu berserah...
Allah tahu mane yg terbaik utk sy..
ada hadiah yg menanti di masa hadapan..
mungkin itu adalah awak..atau org lain..

jagalah diri awak elok2..
jgn mudah terpedaya cakap lelaki..
janji2 yg tercipta dgn kata2 xkn kekal selamanya..
sya gembira ble tgok awak gmbira..
sy x berdendam ngn awak..
sy x membenci diri awak..
sy doakan yg terbaik utk awk..
itu kata2 terakhir aku bagi pada dia..kenangan manis memang banyak..tp disetiap kenangan manis..tarcalit kenangan pahit...setiap perhubungan tidak selalunya indah..kadang2 diberi dugaan oleh allah untuk menguji setakat mana kemampuan kita menyelesaikan masalah..

tp aku....ya..aku blom matang lagi masa tuh..kadang2 aku mengeluarkan kata2 yang tidak sepatutnya...ermmm..bila fikiran tidak tadi dapat dikawal oleh otak..maka aku pon mula hilang pertimbangan...aku maki dia..aku kata macam2 kat dia..tp ape dia buat...dia senyap jer...tiba2 air mata dia keluar..bila aku tgok dia mula menangis..aku tergamam...ya allah..ape aku dah buat?...kenapa aku sanggop buat dia macam nih...

sekeping hati bila sudah terguris dengan kata2 adalah amat tajam..lagi tajam dari mata pedang...hati dia hancur..ya..boleh diperbaiki..tp adalah sama macam dulu??...sudah tidak sama...ermm..aku terima dengan redha ape yang terjadi..

sekarang aku dah makin matang...ye..sejarah mengajar kita supaya lebih matang dalam sesuatu perkara...semoga lepas ini..sikap aku yang kebudak-budakkan itu dapat dibuang.....

coretan niq : Jika HATI sejernih AIR, jangan biarkan ia keruh. Jika HATI seputih AWAN, jangan biarkan ia mendung. Jika HATI seindah BULAN, hiasilah dengan IMAN.

p/s : bila tgok kek coklat..teringat yang aku pernah wat kek coklat untuk dia.huhuh..dia suka coklat..dah aku pon suka coklat...wink..wink..^_^

14 Budak Hitam:

AdyBudika said...

tak tau nak rasa ape..tapi aku tersentuh

KyêrulL said...

alololololo.. dh berlalu pun.. aku xnak lah buat entry dlm komen ko niE.. yang penting senyum slalu mcm aku HAHAHAHA :D

aliarosli said...

wow ayat

errrrrrrrr, nak gak kek cekelat

peminat cekelat nie

uhuhhuhhuhu, post laju satu minit sampai melaka cepat!!

AtenAzhar said...

rasa cam nak nangess je baca entry ni . terima kasih sayang . HAHAHA

fuuyooh said...

salam.. sedih baca entri ni..
Malam jumaat malam keliwon

joyahjunior said...

yeah..pe p0wn jadi, sume 2 ada hikmahnyer..=)

~nsar~ said...

nik.. andai la 'dia' awak.. alangkah indahnya hidup.. tapi yang berfikiran macam awak.. adalah saya.. dan 'dia' dah bahagia dengan orang lain... apa perlu sy buat??? setahun ckup.. tapi hati sy... tak mampu pandang lelaki lain pun... waaaa.. entry awak buat sy nangis... dah berbulan sy tak nangis untuk dia... Allah tabah kan hati ni...

tiQz said...

wow! 0_0

Nurul syahirah (-_-) said...

sabar ye abg.... ada hikmah semua nie... mungkin lepas nie you'll be found the better one...

miss bb said...

semoga terus tabah~~~

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

waaah..abg ni mamat jiwang jugak erk dulu..keh3..

darxniq said...

AdyBudika
ermm...relak la bro..heee..:)

fyy mokhtar said...

:) JGN SEDIH. SETIAP YANG JADI MESTI BERSEBAB. SAYE KAWAN LIMA TAHUN PUN PUTUS CAM TUH JE. TAPI MACAM AWAK CAKAP, ALLAH DAH TENTUKAN YANG TERBAIK UNUTK KITA :) sye kan ade. :D

SM Banjamin said...

lek la der.. grow up kan...?