Penyakit Mudah Lupa

04 May 2011


mesti korang pernah kan tgok cerita ini...."A Momment To Remember"..kalau x silap aku cerita korea...cerita ini mengisahkan tentang pertemuan seorang perempuan dengan seorang lelaki di kedai runcit atau dengan kata lan 7eleven..

dalam cerita ini jgak..mereka berkahwin dan smpai satu masa...perempuan itu mngalami sakit Alzheimer di mana perempuan itu mempunyai daya ingatan lemah atau pelupa..ermm..tekanan tinggi tau dapat bini atau makwe yang mudah pelupa nih..


ada mmber aku tgok cite korea nih...laki kot..tp x sangka dia leh ngis..hahhaha..bantai aku gelak kaw2..muka mmg gengster...tp adehh...boleh nangis...tp kan..memang cite tuh sedih kot..aku pon sebak tgok...andai la aku di takdirkan mendapat isteri macam dalam cerita tuh..aku x mampu nk buat ape2..aku just leh redha dengan ketentuan Allah..tp dalam masa yang same..berusaha untuk ubati dia... ^_^

pernah jadi kat aku...ada la sorang nih...mngalam masalah pelupa..tension aku..hahaha..mana tak nyer..tengah2 mesej ngn aku..boleh plak dia kate..awak nih sape eh...sy kenal x awak?..erkk...gila...aku rasa nk bunuh diri jer....punya la aku terangkan sape aku...then dia ingt....tp esok macam tuh balik..lupa...adoii...mau jadi gila aku..

penyakit ini ada ubatnya...kalau ikot perubatan moden aku x pasti..tp kalau ikot perubatan tradisional...jangan lupa solat..sentiasa berzikir..ingat allah...dan yang paling penting...mengaji al-quran...

6 Budak Hitam:

shaffique said...

suka cerita ni. meleleh jugak la air mata jantan ni. haha.


My latest entry : Bagaimana Rasanya Tinggal Di IKEA

Puteri Iqa Izyan said...

aku tak pernah pun nengok cite tuh :P

tulah kata jambu "muke legend tapi hati kiut" ^_^

sah kau tadek jodoh ngan die. haha

Noorae said...

oh my fav movie ni. best gler...10 kali tgk, 10 kali gak maintain nanges.haha

KyêrulL said...

DIA yang menciptakan penyakit DIA juga yang menciptakan penawar.

Ada lagi satu cerita orang putih.. lagi best, dia hanya boleh igt satu hari tuE je.. dia buat benda yg sama setiap hari.. apa tajuk dia aku lupa plak.. HAHA

aliarosli said...

uh, tak pernah tengok pon

Encik Suami said...

Orang kata..klu byk makan semut..nanti lupa.masalahnye..bukan kita makan semut kan?

satu lagi..maybe bab2 lupa nie mmg ada keturunan kot.agaknye lah kan?
nak tau lebih lanjut..kene jumpa doktor pakar.hehehehe..

jemput terjah new entry

1) (>.<) Selamat Tinggal (>.<)

2) (>.<) Sampai Hati Yu Tinggalkan Ai (>.<)